Eigenschappen

Kilometerstandn.v.t. KM
Jaar1966
Aantal geproduceerd
!status
Motor4 Cilinder in lijn
Vermogen180 pk
Motor nummern.v.t.
Motor inhoud2000 cc
TransmissieHandgeschakelde 5 bak
Chassisn.v.t.
Interieur kleurZwart
Exterieur kleurFerrari rood
VelgenGTA Veloce
Chassisnummern.v.t.

Omschrijving

Wij hebben deze Alfa volledig naar wens van de klant op maat gebouwd voor het deel nemen aan historische rally's. Hierbij wordt is de carrosserie op diverse punten door gelast en voorzien van een rolkooi, de remmen worden gemodificeerd, de wielophanging en schokbrekers worden aangepast, er zit een 2.0 liter motor in met 200PK en de daarbij behorende aandrijving en sperr-differentieel en het interieur is voorzien van diverse aanpassingen en de benodigde apparatuur.

Geschiedenis:

De Alfa Romeo Giulia is een reeks sportieve sedans van het Italiaanse automerk Alfa Romeo die werden gebouwd tussen 1962 en 1978.

Eind jaren 50 werd het duidelijk dat de Giulietta moest worden vervangen. De Giulietta was met 1290 cc de kleinere versie van de ondertussen meer dan tien jaar oude 1900. Op 27 juni 1962 werd de Giulia TI voorgesteld op het circuit van Monza. De Giulia leek minder op de Giulietta dan verwacht en was heel hoekig met rechte lijnen. Het ontwerp kwam opnieuw van Orazio Satta Puliga. Ondanks zijn "vierkant" voorkomen was de luchtweerstand van de Giulia dankzij de zogeheten Kamm-tail toch lager dan dat van bijvoorbeeld een Porsche 911 uit die tijd. De Giulia TI zou vijf jaar in productie blijven.

De structuur van de motor was niet gewijzigd ten opzichte van de Giulietta. Door het vergroten van de boring en de slag en het gebruik van grotere kleppen - onder een gunstiger hoek - werd het vermogen wel verder opgedreven. De Giulia kreeg een dubbele valstroom Weber carburateur en het maximale vermogen kwam op 92 pk te liggen, de topsnelheid op 166 km/u. De grootste verbetering ten opzichte van de Giulietta was echter de wegligging.

De Giulia werd een economisch succes voor Alfa Romeo en al snel volgden andere varianten van het model. In april 1963 stelde Alfa de sportievere Giulia TI Super voor, waarvan uiteindelijk slechts 501 exemplaren werden gemaakt. De TI Super had dankzij twee dubbele horizontale Weber 45 DCOE carburateurs een maximaal vermogen van 112 pk, een topsnelheid van 184 km/u en was de eerste Giulia met schijfremmen in plaats van trommelremmen. In 1965 werd op het autosalon van Genève de Giulia Supervoorgesteld.

Bron Wikipedia.

Foto's van het eindresultaat zijn gemaakt door www.rauwworks.nl

Note

Rally auto op maat gemaakt naar wensen van de klant

Onze autos

Ook wanneer u een klassieker zoekt waaraan geen restauratiewerk meer zit, bent u van harte welkom bij Peet Classics. In onze showroom in Voorschoten presenteren wij altijd diverse klassiekers en youngtimers die voldoen aan onze strenge kwaliteitseisen. Ook wanneer u op zoek bent naar een specifieke klassieker of youngtimer, helpen wij u graag.

OUR CURRENT COLLECTION
Whe you are looking for a classic car that does not require any restoration work anymore, we at Peet Classics are more than willing to search the right car. In our showroom in Voorschoten we always present various classic cars and youngtimers that meet our strict quality requirements.

Alfa Romeo Giulia Rally

Wij hebben deze Alfa volledig naar wens van de klant op maat gebouwd voor het deel nemen aan historische rally’s. Hierbij wordt is de carrosserie op diverse punten door gelast en voorzien van een rolkooi, de remmen worden gemodificeerd, de wielophanging en schokbrekers worden aangepast, er zit een 2.0 liter motor in met 200PK en de daarbij behorende aandrijving en sperr-differentieel en het interieur is voorzien van diverse aanpassingen en de benodigde apparatuur.

Geschiedenis:

De Alfa Romeo Giulia is een reeks sportieve sedans van het Italiaanse automerk Alfa Romeo die werden gebouwd tussen 1962 en 1978.

Eind jaren 50 werd het duidelijk dat de Giulietta moest worden vervangen. De Giulietta was met 1290 cc de kleinere versie van de ondertussen meer dan tien jaar oude 1900. Op 27 juni 1962 werd de Giulia TI voorgesteld op het circuit van Monza. De Giulia leek minder op de Giulietta dan verwacht en was heel hoekig met rechte lijnen. Het ontwerp kwam opnieuw van Orazio Satta Puliga. Ondanks zijn “vierkant” voorkomen was de luchtweerstand van de Giulia dankzij de zogeheten Kamm-tail toch lager dan dat van bijvoorbeeld een Porsche 911 uit die tijd. De Giulia TI zou vijf jaar in productie blijven.

De structuur van de motor was niet gewijzigd ten opzichte van de Giulietta. Door het vergroten van de boring en de slag en het gebruik van grotere kleppen – onder een gunstiger hoek – werd het vermogen wel verder opgedreven. De Giulia kreeg een dubbele valstroom Weber carburateur en het maximale vermogen kwam op 92 pk te liggen, de topsnelheid op 166 km/u. De grootste verbetering ten opzichte van de Giulietta was echter de wegligging.

De Giulia werd een economisch succes voor Alfa Romeo en al snel volgden andere varianten van het model. In april 1963 stelde Alfa de sportievere Giulia TI Super voor, waarvan uiteindelijk slechts 501 exemplaren werden gemaakt. De TI Super had dankzij twee dubbele horizontale Weber 45 DCOE carburateurs een maximaal vermogen van 112 pk, een topsnelheid van 184 km/u en was de eerste Giulia met schijfremmen in plaats van trommelremmen. In 1965 werd op het autosalon van Genève de Giulia Supervoorgesteld.

Bron Wikipedia.

Foto’s van het eindresultaat zijn gemaakt door www.rauwworks.nl